وزیر آموزش و پرورش در فارس:

نقشه ایران فردا در مدارس ترسیم می‌شود

۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۱۹۲ اخبار برگزیده
وزیر آموزش و پرورش در فارس با اشاره به نقش و اهمیت مدرسه در تربیت نسل آینده گفت: نقشه ایران فردا در مدارس طراحی و ترسیم می‌شود.
نقشه ایران فردا در مدارس ترسیم می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، سید محمد بطحایی در بازدید از طرح‌های عمرانی و آموزشی استان فارس با اشاره به نقش و جایگاه تربیتی مدرسه در جامعه اظهار کرد: مدارس باید محیطی برای تربیت نسل ایجاد کنند که فرزندان ما زندگی و ممارست در مسایل حیات را تمرین کرده و بتوانند در خانه و جامعه حضور مستمر و  فعالی داشته باشند.

وی منشأ فلسفه نظام آموزشی ما را برگرفته از تعلیم و تربیت الهی و اسلامی دانست و تأکید کرد: دانش‌آموزان در محیط تربیتی که فقط منتهی به مدرسه نیست تربیت می‌شوند و مسیر ترقی را طی می‌کنند تا سرانجام شایسته‌ای در این مسیر داشته باشند و به رستگاری برسند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از آنجا که در این فرایند مدرسه فضای مهم و تأثیرگذاری دارد، اگر ما مدرسه‌ای که نتواند محیط بانشاط و سرشار از امید را ایجاد کند، نداشته باشیم بی‌شک فرزندان ما در این فرایند تربیتی با اختلال مواجه خواهند شد.

 درصدد ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی هستیم

وی به نقش خیرین در سازندگی فرزندان جامعه اشاره کرد و  گفت: خیرین به نیکی می دانند که چه قدم‌های موثری را برای فردای این کشور برمی‌دارند، البته هرچند که مولفه‌های دیگری هم در این مسیر حایز اهمیت است اما هرچقدر کیفیت مدارس ما فزونی یابد زندگی باکیفیت برای مردم محقق می‌شود و آسایش و آرامش آنها بیشتر و پایمردی در برابر ظلم بیشتر می شود، بنابراین اگر ما در صدد ارتقای  آموزش و پرورش هستیم  فقط برای این است که باید  امروز نقشه ایران فردا را در این مدارس طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اینکه فردای استان فارس، مرودشت و بخش درودزن چگونه باید باشد و سیستم قضایی، درمانی و آموزشی و تولیدی آن چگونه باید اداره شود بی شک امروزه در این مدارس ترسیم و  شکل می گیرد.

بطحایی بااشاره به افتتاح  4 باب پروژه های آموزشی و آغاز عملیات اجرایی  4 باب طرح  آموزش دیگرو همچنین  فعال کردن  300پروژه دیگر که در حال ساخت است، گفت: این اتفاقات رخدادهای بزرگی است البته ما باید به موازات این کارهای سخت افزاری و زیربنایی  به موارد نرم افزاری و روش‌های آموزشی و شایستگی و انگیزشی آموزگاران هم توجه کنیم چراکه نظام جمهوری اسلامی قابلیت و ارزشی بیش از آنچه که امروز در آموزش و پرورش داریم داراست. 

نقش موثر آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی 

بطحایی با اشاره به نقش آموزش و پرورش که با توانمند ساختن ذهنی و فکری افراد درصد جرایم و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد یادآور شد : در صورت توانایی افراد به حل مسایل و مشکلات خود، دادگستری ها و مراکز قضایی و حتی مراکز درمانی ما کم جمعیت خواهند شد .

بر پایه همین گزارش؛ در طی این سفر، وزیر آموزش و پرورش از مدارس آسیب‌دیده سیل فروردین ماه شیراز بازدید و برساخت مستحکم آنها با اولویت آموزش و پرورش تاکید و افزود: در کوتاهترین زمان مدارس آسیب‌دیده از سیل در سطح کشور بازسازی خواهند شد.

اعتبار ویژه دولت برای کمک به مدارس آسیب‌دیده بر اثر سیل

در این سفر همچنین رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از سوی دولت اعتبار ویژه‌ای برای رفع مشکلاتی مدارس سیل‌زده پیش‌بینی شده است.

موصلی مدیرکل نوسازی مدارس نیز بااشاره به آسیب دیدگی 92 واحد آموزشگاه از درصد جزیی تا کلی خبر داد و افزود: در سفر وزیر آموزش و پرورش به مرودشت چهار باب فضای آموزشی شامل سه باب آموزشگاه عادی و یک مرکز استثنایی با ظرفیت 27 کلاس درس در 2 هزار و 600 مترمربع زیربنای آموزشی با 36 میلیارد ریال اعتبار که از سوی خیرین  و دولت تامین شده افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی دو باب پروژه خیرساز، یک باب آموزشگاه به همت بنیاد برکت و یک سالن ورزشی با اعتبار دولتی آغاز شده است.

کلید واژه ها: سفر وزیر آموزش و پرورشرئیس سازمان نوسازی مدارس کشورسید محمد بطحاییافتتاح مدرسه در فارسخیرین مدرسه ساز


نظر شما :