رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور:

هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۱ کد : ۱۶۲۱ اخبار مهم
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به وجود ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور گفت: آموزش و پرورش امروز به دنبال عادی‌سازی و یکپارچگی دانش‌آموزان است و هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد.
هر استان حداقل به یک مدرسه اوتیسم نیاز دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مجید قدمی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر با تأکید بر توجه به تفاوت‌های فردی افراد اظهار کرد: سال گذشته ۸۳ هزار دیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان می‌دهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و این فقط یک مصداق از تفاوت‌هاست، فضای آموزشی باید و در مواجهه با این تفاوت‌ها باید آماده باشد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط  می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی بیان کرد: آموزش و پرورش امروزی به سمت ارزیابی‌های کیفی پیش می‌رود و در طرح توصیفی هم همین موضوع مورد توجه قرار گرفته است و وظیفه ما شناسایی دانش‌آموزان در طرح‌های کیفی است.

قدمی به آمار دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره و اظهار کرد: بیش از ۷۸ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه داریم. همچنین حدود ۶۷ هزار دانش‌آموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل می‌کنند.

قدمی تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش پیشرفته امروزی به منظور عادی‌سازی است چرا که مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانش‌آموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.

وی به موضوع اختلالات یادگیری هم اشاره و بیان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند این افراد دارای هوش عادی بوده، اما در یک یا دو درس مشکل دارند که تحقیقات نشان می‌دهد معلم بی سواد یا کم سواد در دوره ابتدایی می‌تواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته می‌شود که معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.

قدمی تاکید کرد: هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به سند زیرنظام  فضا، تجهیزات و فناوری، روانشناسی فضا برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، ضرورت دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به مدارس اوتیسم گفت: ۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ مدرسه برسد. البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه ویژه شود.


نظر شما :